Skip to content Skip to footer
Hae

Ladataan hakutuloksia

Tapahtumat

Tulevat tapahtumat

COVID-19-pandemian vuoksi tapahtumamme ovat toistaiseksi virtuaalisia.

 

Tulevat webinaarit ja virtuaaliset tilaisuudet

Webinaari: Boardman Grow – Voittavat tiimit kasvussa -virtuaalitilaisuus 5.10.2021

Millainen on voittava tiimi ja miten rakentaa voittava tiimi kasvuyhtiöön? Kuinka rekrytoida oikeat osaajat ja kuinka sitouttaa heidät? Mitkä näkökulmat tulee huomioida tiimien rakentamisessa? Miksi kulttuurilla on väliä? Ilmoittaudu mukaan Boardman Grown maksuttomaan tilaisuuteen, jossa kuulet mm. strategisesta HR-suunnittelusta ja motivoivista palkitsemismalleista. Tilaisuudessa puhumassa ovat myös PwC:n asiantuntijat Enni Nyström ja Roosa Kohvakka. 

Ilmoittaudu mukaan

 

Webinaari: Perhetaustainen säätiö – milloin, miksi ja miten?

Menneiden webinaarien tallenteet

Litigaatiowebinaari 15.6.2021

Webinaari: Litigaatiowebinaari: Verotuksen oikeuskäytäntöä pintaa syvemmältä 15.6.2021

Webinaari on osa webinaarisarjaa, jossa asiantuntijamme käsittelevät ajankohtaista verotuksen oikeuskäytäntöä ja syventyvät yksittäisiin oikeustapauksiin. Tässä webinaarissa aiheena muun muassa lopulliset tappiot, tullilainsäädännön kompleksisuus sekä korkeimman hallinto-oikeiden päätös tapauksessa KHO:2019:81.

Katso tallenne

Webinaari: Yhteistoimintalain uudistukset ja kilpailukieltosopimus

Webinaari: Yhteistoimintalain uudistukset ja kilpailukieltosopimus 14.4.2021

Webinaarissa käsittelemme yhteistoimintalain uudistusta ja kilpailukieltosopimuksia koskevia suuntaviivoja. Asiantuntijamme paneudutavat erityisesti yhteistoimintalain uuteen lakiesitykseen.

Katso tallenne

Webinaari: KPI-mittarit ja palkitseminen strategian toteuttamisessa

KPI-mittarit ja palkitseminen strategian toteuttamisessa 18.2.2021

Katso tallenne PwC:n järjestämästä webinaariin, jossa pureuduttiin strategian jalkauttamiseen KPI-mittareihin ja palkitsemiseen. Asiantuntijamme kertovat, kuinka yritys voi seurata strategian jalkauttamista ja asettaa johdon näkökulmasta oikeat KPI-mittarit. Kuinka johto määrittelee toimintatavat? Mistä esimerkiksi yrityksen kasvu tai kannattavuus tulee? Entä miten niiden toteutumista voidaan seurata? Millaiset KPI-mittarit työntekijätasolla tulisi olla? 
 
Webinaari: Säätiöiden erilaiset muutostilanteet

Säätiöiden erilaiset muutostilanteet 17.2.2021

Webinaarissa PwC:n asiantuntijat käsittelevät säätiöiden ajankohtaisia asioita ja säätiöiden toiminnan jatkuvuutta. Kerromme muun muassa, mitä asioita tulee ottaa huomioon säätiöiden tarkoituksen muuttamisessa sekä sulautumisprosessissa ja sulautumisprosessin suunnittelussa.
 

Virtuaalitapahtuma: Ajankohtaista kasvuun 26.11.2020

Ajankohtaista kasvuun -tapahtumassa luomme yrityksille uskoa kasvuun ja kansainvälistymiseen, vaikka tämä vuosi onkin koetellut yrityksiä. Kerromme miltä yritysrahoituksen tilanne näyttää ja millaisia muutoksia COVID-19 on tuonut yritysten strategiaan ja omistajastrategiaan sekä vinkkaamme ajankohtaisista asioista yrityskauppojen ja kansainvälistymisen saralla. 

Katso tallenne

Verkkokauppawebinaari 18.11.2020

Verkkokaupan muutokset ja trendit 18.11.2020

Verkkokaupan muutokset ja trendit -webinaarissa PwC:n asiantuntijat käyvät läpi verkkokaupan ajankohtaisia trendejä. Aiheina muun muassa B2C-verkkokaupan arvonlisäveromuutokset EU:ssa, sähköisten palveluiden arvonlisäverotus ja digiveron vaikutukset verkkokauppaan. 

Katso tallenne

Ajankohtaista yhdistyksille ja säätiöille

Ajankohtaista yhdistyksille ja säätiöille 18.11.2020

Ajankohtaista yhdistyksille ja säätiöille -webinaarissa käsitellään yhdistyksille ja säätiöille ajankohtaisia ja tärkeitä aiheita. Mitä asioita on syytä pohtia yhdistysten varainhankintaan liittyvien muutosten myötä, esimerkiksi jäsenmaksuperusteiden määrittämisessä? Mitä ajankohtaista verotuksessa on yleishyödyllisille yhteisöille? Miten COVID-19 on vaikuttanut yleishyödyllisen sektorin toimintaan ja millaisia säännöksiä tämän vuoksi on tehty?

Katso tallenne

 

Brexit - the final countdown

Webinaari: Brexit - the final countdown 19.10.2020

Siirtymäkausi lähenee loppuaan ja Brexitin lähtölaskenta on alkanut. Yrityksiltä odotetaan valmiutta toimia UK:n uuden roolin vuoksi uusin säännöksin heti 1. tammikuuta 2021. PwC:n webinaarissa käsitellään sitä, mitä yrityksenne tarvitsee tehdä taatakseen tavaroiden, työntekijöiden, yritysten ja palveluiden liikkumisen sekä liiketoiminnan jouhevan toimimiseen myös Brexitin jälkeen. Mikäli haluat katsoa webinaarin tallenteen, ota yhteyttä Annika Niemeen. 

Ota yhteyttä

KPI-mittarit ja tiedolla johtamisen työkalut

Webinaari: KPI-mittarit ja tiedolla johtamisen työkalut 29.9.2020

Tehokas suorituksen mittausjärjestelmä auttaa yhtiöitä saavuttamaan strategiset tavoitteensa ja luo perustan yhtiön johdon päätöksenteolle. Mitä ovat ne avaintekijät, jotka johtavat liiketoiminnan tavoitteita tukevien KPI-mittareiden määritykseen? Entä miten BI-työkaluja voidaan hyödyntää syvällisten näkökulmien ja syy-yhteyksien tunnistamisessa sekä tiedolla johtamisessa? Webinaarissa käymme läpi KPI-mittareiden määrittämistä tavoitteiden asetannasta aina analytiikkaan ja raportoinnissa hyödynnettäviin BI-työkaluihin saakka. Poraudumme tiedolla johtamisen työkalujen osalta Power BI -raporttien rakennukseen niin relaatioiden ja pikamittareiden, kuin visualisointienkin luonnin osalta. 

Katso tallenne

Webinaari: Strategisen palkitsemisen suunnittelu 15.9.2020

Suunnitteletko palkitsemisjärjestelmän käyttöönottoa tai onko yritykselläsi tarvetta uudistaa nykyistä palkitsemisjärjestelmää? Webinaarin jälkeen tiedät millaisia palkitsemistrendejä on ja miten esimerkiksi yrityksen elinkaari ja kulttuuri vaikuttavat strategisen palkitsemisen suunnitteluun. Käymme palkitsemista läpi myös Suomen työlainsäädännön kautta: millaisia suosituksia työsopimuksissa ja työehdoissa on ja millaisia työoikeudellisia asioita tulee ottaa huomioon. Lopuksi palkitsemista ja etenkin osakepohjaisia kannustimia pohditaan verotuksellisesta näkökulmasta.

Katso tallenne

Näin parannat liiketoiminnan kannattavuutta budjetoinnilla ja ennustamisella 16.6.2020

Suunnitelmallinen toiminta parantaa liiketoiminnan kannattavuutta ja auttaa yritystäsi myös vaikeiden aikojen yli. Mutta kuinka kokonaisvaltainen budjetointi ja ennustaminen tehdään ja millä tavalla eri järjestelmät tukevat näitä? 

Webinaarissa käsittelemme käyttöpääoman hallintaa ja kassan ennustamista, liiketoiminnan ja kannattavuuden suunnittelua ja uusia näkökulmia budjetointiin ja ennustamiseen.

Katso tallenne

Työntekijät ja tietosuoja pandemiatilanteeessa -webinaari

Työntekijät ja tietosuoja pandemiatilanteessa 12.5.2020

Useat maat ovat alkaneet suunnittelemaan ja toteuttamaan erilaisia teknologisia ratkaisuja taistelussa koronaviruspandemiaa vastaan, mikä on osaltaan lisännyt viranomaisilta tulevia ohjeistuksia. Näistä merkittävä on Euroopan tietosuojaneuvoston 22.4. julkaisema ohjeistus sijaintitietojen ja jäljityssovellusten käytöstä pandemian aikana. Webinaarissa käydään läpi työntekijöiden henkilötietojen käsittelyä työpaikoilla ja pohditaan tarkemmin edellä mainitun Euroopan tietosuojaneuvoston ohjeistusta ja sitä, miten se voi vaikuttaa sovellusten toteuttamiseen. 

Katso tallenne

Muutokset työsuhteissa poikkeusoloissa ja jälkeen -webinaari

Muutokset työsuhteissa poikkeusoloissa ja jälkeen 7.5.2020

Poikkeusolot ovat vaikuttanut yrityksiin niin maailmalla kuin Suomessakin ja on äärimmäisen tärkeää, että yritykset pystyvät sopeuttamaan toimintaansa ja varmistamaan oman yritystoimintansa jatkumisen niin lyhyellä kuin pidemmälläkin aikavälillä. Webinaarissa käsitellään COVID-19-tilanteen mahdollisesti edellyttämiä sopeutustoimia työsuhteisiin ja keskitymme tulevaisuuteen.

Katso tallenne

 

Rahoitus-webinaari 22.4.2020

Rahoitusvaihtoehdot PK-yrityksille COVID-19-tilanteessa 22.4.2020

PwC:n ja Fundun järjestämä webinaari käsitteli COVID-19-tilannetta pk-yrityksen näkökulmasta.  Webinaarissa asiantuntijat pohtivat muun muassa erilaisia rahoitusvaihtoehtoja pk-yrityksille, sekä sitä, millaisiin konkreettisiin toimenpiteisiin yrityksen kannattaa ryhtyä varmistaaksen kassan riittävyydeen poikkeusoloissa.

Katso tallenne

Liiketoiminnan haasteet 3.4.2020

Liiketoiminnan haasteet poikkeusoloissa 3.4.2020

Kolmeen osa-alueeseen jaetussa webinaarissa käsiteltiin työvoiman sopeuttamisvaihtoehtoja, palkitsemisjärjestelmiä ja kansainvälisen liikkuvuuden haasteita, poikkeusolosuhteiden vaikutusta sopimusehtoihin ja verotukseen liittyvien velvoitteiden hoitamista.

Katso tallenne

Quick fixes -webinaari 2.4.2020

EU:n B2B-tavarakaupan pikaparannukset 2.4.2020

Webinaarissa käsiteltiin 1.1.2020 voimaan tulleita EU:n B2B-tavarakaupan pikaparannuksia (Quick fixes), joiden tavoitteena oli yksinkertaistaa ja yhdenmukaistaa tavarakaupan sääntöjä niin call off -varastojen, yhteisömyynnin näytön, yhteisömyynnin aineelliset edellytyksien ja ketjukaupan alueilla.

Katso tallenne

Koronaviruksen vaikutukset -webinaari 27.3.2020

Koronaviruksen vaikutukset liiketoimintaan 27.3.2020

Koronavirus on jo vaikuttanut yrityksiin maailmalla ja sen vaikutukset liiketoimintaan tulevat lisääntymään nopealla tahdilla myös Suomessa. Poikkeuksellisessa tilanteessa on äärimmäisen tärkeää, että yritykset pystyvät sopeuttamaan toimintaansa ja varmistamaan oman yritystoiminnan jatkumisen niin lyhyellä kuin pidemmälläkin aikavälillä.  PwC:n webinaarissa pureudumme tilanteeseen kahdesta kriittisestä näkökulmasta eli yrityksen kassanhallinnan ja työoikeuden kautta.

Katso tallenne

 

Ota yhteyttä

Nina Kinnunen

Nina Kinnunen

Events, PwC Finland

puh. +358 (0)20 787 7360

Paula Seppänen

Paula Seppänen

Events, PwC Finland

puh. +358 (0)20 787 7054

Seuraa ja osallistu