Ostamisesta on tullut yhä ammattimaisempaa, mikä on asettanut uusia vaatimuksia myynnille. Tietojärjestelmien hyödyntäminen ja digitaaliset kanavat ovat puolestaan nostaneet osto- ja palvelutapahtumiin kohdistuvia odotuksia.
Vaikka teknologia on kehittynyt ja asiakastiedon määrä ja laatu kasvanut, yrityksillä on vaikeuksia saada riittävää käsitystä asiakkaistaan. Samalla myynnin kohdistamisen ja seurannan mahdollisuudet ovat kasvaneet ja tehneet myynnin johtamisen kehittämisestä haastavampaa. Toimintamalleilla, prosesseilla ja teknologialla on kuitenkin merkittävä vaikutus koko organisaation myynnin tehokkuuteen. Usein menestyvien yritysten taustalta löytyvät myös samankaltaiset myynnin toimintatavat.
© 2017 - 2021 PwC. All rights reserved. PwC refers to the PwC network and/or one or more of its member firms, each of which is a separate legal entity. Please see www.pwc.com/structure for further details.