Global Economy Watch

PwC julkaisee kuukausittain talousnäkymiä käsittelevän Global Economy Watch -raportin.

Syyskuu 2014

Syyskuun raportti sisältää erikoiskatsauksen, jossa kerrotaan keskuspankkien vallasta. On väistämätöntä, että keskuspankkivallan poliittinen tarkastelu tulee jatkossa lisääntymään, ja tämä tarkastelu saattaa haastaa keskuspankkien itsenäisyyden. Maailmalla on jo saatu ilmiöstä esimakua: hyvä esimerkki on Japanin keskuspankki, joka asetti merkittävän painostuksen alla tammikuussa 2013 inflaatiotavoitteeksi 2 %.

Iso-Britanniassa talous kasvaa nyt suhteellisen voimakkaasti. Ennakoimme kasvun yltävän tänä vuonna keskimäärin noin 3 %:iin. Odotamme keskuspankin rahapolitiikan komitean (Monetary Policy Committee) nostavan diskonttokorkoa joko vuoden 2014 loppupuolella tai vuoden 2015 alussa. Koronnoston ajankohta riippuu talouden tunnuslukujen kehityksestä seuraavien kuukausien aikana (eritoten palkka- ja tehokkuusluvut).

Olemme korjanneet ennustettamme euroalueelle 0,8 %:iin (kesäkuun ennuste 1,1 %) vuodelle 2014, johtuen viimeaikaisista heikoista talouden tunnusluvuista ja varsin maltillisesta inflaatiosta.

Lisää tietoa ja tilastoja löydät Economy Watch -sivustolta.

Lataa syyskuun yhteenveto pdf-muodossa

*****************

Elokuun yhteenveto

Heinäkuun yhteenveto

Kesäkuun yhteenveto

Toukokuun yhteenveto

Huhtikuun yhteenveto

Maaliskuun yhteenveto

PwC's 17th Annual Global CEO Survey

How are CEOs capitalising on global trends as they prepare for the future?
Find out here

CEO Insights blog