Tosi kova kasvutavoite

PwC tekee yhteistyötä monen kiinnostavan startupin kanssa. Yksi niistä on TOSIBOX, joka valittiin Oulussa vuoden 2013 kasvuyritykseksi. Oululaiset tähtäävät voimakkaaseen kansainväliseen kasvuun. Jos tähänastinen eteneminen ennustaa tulevaa, niin yrityksellä on kaikki edellytykset onnistua tavoitteissaan.

TOSIBOXin liikeideana on luoda, valmistaa ja kaupallistaa järjestelmä, joka ratkaisee perinteisten etäyhteysjärjestelmien puutteet. Keksintö luo suoran ja suojatun tunneliyhteyden, jonka avulla voi esimerkiksi hallinnoida teollisuuslaitteita tai hoitaa videovalvontaa etäältä – ilman pelkoja hakkereista, palomuurien alasajoa, vaativia ohjelmistoasennuksia tai välttämättä edes internetyhteyttä, ratkaisu kun toimii mokkulallakin. Hämmästyttävän monen yrityksen etäyhteysjärjestelmät ovat tänä päivänä joko avoimia tietoturvahyökkäyksille tai niiden käyttö on niin vaativaa, että siihen tarvitaan liuta kalliita asiantuntijoita. TOSIBOX on niin yksinkertainen käyttää, että siihen kykenee kuka vain.

TOSIBOX on niittänyt kiitosta suunnitelmallisista panostuksistaan kansainvälisten markkinoiden avaamiseksi.
− Alusta asti oli selvää, että TOSIBOX tarjoaa ratkaisun maailmanlaajuiseen ongelmaan. Tuotteemme voivat käyttää 2G-, 3G- ja 4G-verkkoja, eli pystymme toimimaan globaalisti samalla tuoteperheellä. Meille on myönnetty Euroopassa joukko patentteja ja maailmalla on monia vireillä, kansainvälisestä myynnistä vastaava Jussi Paakinaho kertoo.
Jussi Paakinaho

Jussi Paakinaho vastaa TOSIBOXin kansainvälisestä myynnistä.

Yritys hakee agressiivista kasvua ja on edennyt tavoitteissaan hyvin: ensimmäiset tuotannolliset TOSIBOX-laitteet toimitettiin toukokuussa 2012, ja saman vuoden loppuun mennessä tuotteelle oli rakennettu jakelukanavat Suomeen. Helmi-maaliskuussa 2013 TOSIBOX avasi ensimmäiset kansainväliset jakelukanavat Norjaan ja Iso-Britanniaan sekä huhtikuussa 2013 Ruotsiin.

− Meillä on loistotiimi, johon voi luottaa. Ja ennen kaikkea meillä on tuote, jolle on selvä kysyntä. Haemme kansainvälistä iskua, ja siinä PwC on ollut tukena ja neuvonantajana. Tavoitteenamme on olla kymmenien miljoonien eurojen arvoinen yritys muutaman vuoden päästä, Paakinaho kiteyttää.