Achieving Total Retail

Consumer expectations driving the next retail business model

Globaalissa tutkimuksessamme selvitettiin kuluttajien käyttäytymistä ja mieltymyksiä verkossa. Verkko-ostoksia tehdään odotetusti yhä enemmän mobiililaitteilla. Yli puolella (55 %) vastanneista syy verkkokaupan käyttämiseen oli kivijalkaliikkeitä edullisemman hinnat.

Poimintoja tuloksista:

  • 15 % vastaajista teki ostoksia vain yhdestä kaupasta viimeisen vuoden aikana. Kahdesta viiteen verkkokauppaa käytti 43 % (35 % edellisvuonna).
  • Verkko-ostajien mieltymykset jakaantuivat mobiilikäytössä: osa käyttää mieluummin selainta, osa sovelluksia.
  • 58 % vastaajista oli löytänyt itselleen uuden brändin sosiaalisen median kautta, ja 59 % seuraa suosikkibrändejään sosiaalisessa mediassa.
  • 43 % vastaajista, jotka eivät olleet tehneet verkko-ostoksia, piti pidättäytymisen syynä tietoturvariskejä.

Elo–syyskuussa 2013 toteutettuun kyselyymme vastasi yli 15 000 kuluttajaa 15 maasta.

Lue lisää tuloksista globaalilta tutkimussivustolta